Radionica poezije na Međunarodni dan knjižnice
- Date 31 listopada, 2022
U četvrtak i petak, 27. i 28. listopada 2022. u Knjižnici sveti Ivan Pavao II. u Edukacijsko- rehabilitacijskom centru sv. Josip Radnik Čitluk održala se radionica poezije. Cilj ove radionice na kojoj su sudjelovali štićenici Udruge Susret i učenici viših razreda Srednje škole dr. fra Slavka Barbarića je obilježiti Međunarodni dan knjižnica koji se svake godine održava
na dan 28. studenoga, upoznati učenike s knjižnicom i knjigama koje im se nude u blizini, zainteresirati ih za čitanje te zajedno kroz rad s djecom s poteškoćama u razvoju dokazati da poeziju i knjige svi čitamo i razumijemo na svoj način, a u tom iskustvu različitosti je ključ razumijevanja, prihvaćanja, upoznavanja i obogaćivanja samoga sebe. Radionicu je uvodnim pozdravima započela, i knjižnicu predstavila, ravnateljica Centra Matea Brekalo, a kratki praktični rad s učenicima iz škole i udruge animirala je Ivana Milićević, bivša učenica srednje škole dr. fra Slavka Barbarića i studentica hrvatskog jezika.
U četvrtak su učenici IV. razreda gimnazije s profesoricom Darijom Bojović sudjelovali u radionici patchwork poezije, gdje su u radu po skupinama uz pomoć štićenika iz udruge od stihova postojećih četiriju pjesmama napravili jednu novu jedinstvenu.
U petak ujutro, razred maturanata sa svojom profesoricom hrvatskog jezika Ivonom Brkić radio je blackout poeziju, gdje je na jednoj stranici teksta kratke priče svatko izvukao svoju poetsku misao, a ostatak teksta u pomoć djece iz udruge obojio i ukrasio. Gosti u Centru u petak su bili i učenici III. razreda gimnazije zajedno s profesoricama Ilijanom Sušac i Marijom Jurčić Vasilj koji su za zadatak radionice imali napraviti sliko-pjesmu, obojiti sličice i zalijepiti ih na pravo mjesto u stihovima. Ovakve i slične radionice su pokazatelj interesa međusobne suradnje ustanova škole i centra, a na poseban način priznavanje činjenice da je mladima potrebno na njima blizak i zanimljiv način govoriti o knjižnici i dostupnosti knjiga u njihovoj blizini, i što je puno važnije i za život vrjednije naučiti susretati se i surađivati s osobama koje zbog poteškoća ne mogu čitati, pisati ili kretati se kao mi.
Sljedeći članak